SOCJOLINGWISTYKA
by Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
openjournathemelogo
Szybki skok do zawartości strony
  • Nawigacja główna
  • Główna treść
  • Pasek boczny

logo

  • O nas
    • Zespół redakcyjny
    • Cel i zakres czasopisma
    • Polityka czasopisma
    • Zasady etyczne
    • Lista recenzentów
    • Kontakt
  • Dla autorów i recenzentów
    • Wytyczne edytorskie
    • Proces recenzji
    • Formularz recenzencki
    • Instrukcje OJS
  • Aktualny numer
  • Ogłoszenia
  • Archiwum
  • Home
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Languages
    • English
    • Polski
  • O nas
    • Zespół redakcyjny
    • Cel i zakres czasopisma
    • Polityka czasopisma
    • Zasady etyczne
    • Lista recenzentów
    • Kontakt
  • Dla autorów i recenzentów
    • Wytyczne edytorskie
    • Proces recenzji
    • Formularz recenzencki
    • Instrukcje OJS
  • Aktualny numer
  • Ogłoszenia
  • Archiwum
  1. Strona domowa
  2. Archiwum
  3. Tom 36 Nr 1 (2022): Socjolingwistyka
  4. ROZPRAWY I ARTYKUŁY

Numer

Tom 36 Nr 1 (2022): Socjolingwistyka

Data publikacji numeru: 31.12.2022
Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

LIDY NA PIERWSZYCH STRONACH DZIENNIKÓW OGÓLNOPOLSKICH – PERSPEKTYWA GENOLOGICZNA

https://doi.org/10.17651/SOCJOLING.36.3
Magdalena Ślawska
Uniwersytet Śląski
Aleksandra Kalisz
Uniwersytet Śląski
Ewelina Tyc
Uniwersytet Śląski

Kontakt: Magdalena Ślawska

m.slawska@interia.pl

SOCJOLINGWISTYKA, Tom 36 Nr 1 (2022): Socjolingwistyka
Data publikacji artykułu: 31.12.2022

  • Abstrakt
  • Cytuj
  • Referencje
  • Autor Szczegóły

Abstrakt




Głównym celem artykułu było zestawienie ustaleń oraz koncepcji dotyczących lidów z ich analizą opartą na przykładach pochodzących z pierwszych stron dzienników ogólnopolskich (analizą objęłyśmy Rzeczpospolitą, Nasz Dziennik oraz Gazetę Wyborczą z listopada 2020 roku). Interesowały nas wstępne akapity głównych informacji, zapowiedzi czy komentarzy danego wydania. Ukazanie lidów w dwóch perspektywach – strukturalnej i pragmatycznej – pozwoliło zdefiniować lid jako gatunek paratekstowy, umiejscowiony zawsze na początku tekstu prasowego, wyróżniony graficznie, w sposób zamierzony przygotowany przez autora bądź przez wydawcę tekstu, kierowany do odbiorcy, na którego oddziałuje perswazyjnie. Lid ma wyraźną funkcję podwójnego powiadamiania. Jest reklamą tekstu. W badanym materiale wyróżniłyśmy dwie główne kategorie: lidy z dominantą informacyjną oraz lidy z dominantą publicystyczną. większość lidów przez nas analizowanych stanowiły te z dominantą publicystyczną (Gazeta Wyborcza – 85%, Nasz Dziennik – 75%, Rzeczpospolita – 50%). Druga część badania polegała na analizie wydań z 13 listopada 2020 roku – na pierwszych stronach trzech dzienników pojawiły się teksty dotyczące wydarzeń z 11 listo- pada 2020 roku, czyli zamieszek podczas Marszu Niepodległości w Warszawie. To pozwoliło zbadać lidy w kontekście, wchodziły one bowiem w relacje wewnątrztekstowe i multimodalne. Tytuły były ważną eskortą lidów, natomiast korpusy rozwijały treść akapitu wstępnego w poszczególnych segmentach tekstu. Tylko w Rzeczpospolitej lid prawie dosłownie został przytoczony w komentarzu. Na tych trzech wybranych pierwszych stronach można było także zaobserwować inne relacje wewnątrztekstowe: lidu ze śródtytułami, zdjęciem i jego podpisem. Aby sprawdzić umiejętność odczytania lidów z dominantą publicystyczną, przeprowadziłyśmy ankietę na grupie 219 studentów. Prezentowane lidy pozbawiłyśmy informacji dotyczącej miejsca wydania. Z przeprowadzonej analizy wynikało, że respondenci nie zawsze potrafili odczytać publicystyczny wymiar lidu, a na pierwszą stronę gazety nie wybraliby lidu silnie opiniotwórczego – tylko bardziej streszczający lub informacyjny.




Słowa kluczowe

lid gatunek paratekstowy pierwsza strona gazety lead paratext genre newspaper front page

Pełny artykuł

Generated from XML file
Referencje
  1. Bauer, Z. 2008. „Gatunki dziennikarskie”. W Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer i E. Chudziński. Kraków: Universitas, 255–280.
  2. Borkowski, I. 2019. „Aluzje i stylistyczne powinowactwa nagłówków prasowych lat 80. i 90.” W Język w prasie. Antologia, red. I. Loewe i M. Kita. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 135–150.
  3. Chudziński, E., red. 2007. Słownik wiedzy o mediach. Warszawa: Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN.
  4. Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  5. Fras, J. 2005. Dziennikarski warsztat językowy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  6. Fura, M. 2005. „Sztuka przyprawiania”. Press, sierpień.
  7. Furman, W., 2006. „Lead”. W Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek. Kraków: Universitas, 110.
  8. Gajda, S. 1987. „Społeczna determinacja nazw własnych tekstów (tytułów)”. Socjolingwistyka, red. W. Lubaś, T. 6, Warszawa – Kraków, 79–89.
  9. Gluza, R. 2002. „Dziennikarstwo wizualne”. Press, marzec.
  10. Gluza, R. 2010. „Konstrukcja tekstu. Pisz, nie nudź”. W Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek. Kraków: Wydawnictwo Znak, 48–61.
  11. Grzelka, M. i A. Kula A. 2012. Przytoczenie w przekazie medialnym. Poznań: Wydawnictwo Rys.
  12. Kaszewski, K. 2018. Media o sobie. Językowe elementy autopromocyjne w przekazach informacyjnych prasy, radia i telewizji. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
  13. Kępa-Figura, D. 2019. „Obcy (czyli wróg) – narracja o wrogu jako narzędzie oddziaływania nakłaniającego w dyskursie publicznym”. W Komunikacja ponad granicami. Prace dedykowane profesor Małgorzacie Kicie, red. M. Czempka-Wewióra, A. Kalisz, M. Ślawska. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego: Wydawnictwo Gnome, 231–246.
  14. Loewe, I. 2007. Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  15. Maślanka, J., red. 1976. Encyklopedia wiedzy o prasie. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  16. Piekot, T. 2005. „Pierwsza strona gazety jako komunikat”. Rozprawy Komisji Językowej XXXI W TN. Wrocław, 85–95.
  17. Piekot, T. 2006. Dyskurs polskich wiadomości prasowych. Kraków: Universitas.
  18. Pisarek, W. 1976. „Lid”. W Encyklopedia wiedzy o prasie, J. Maślanka. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  19. Pisarek, W. red, 2006. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.
  20. Pisarek, W. 2011. Nowa retoryka dziennikarska. Kraków: Universitas.
  21. Siemes, A. 2010. „Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej – wyniki badania empirycznego”. W Styl – dyskurs – media, red. B. Bogołębska i M. Worsowicz. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 419–432.
  22. Skworz, A. i A. Niziołek, red. 2010. Biblia dziennikarstwa. Kraków: Wydawnictwo Znak.
  23. Sułek-Kowalska, B. 2002. „Krótko i treściwie”. W O warsztacie dziennikarskim, red. J. Adamowski. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JP, 11–43.
  24. Szulc, M. 2006. „Główka”. W: Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek. Kraków: Universitas, 70.
  25. Szylko-Kwas, J. 2014. „Funkcja fotografii prasowej – analiza na przykładzie pierwszej strony «Gazety Wyborczej»”. Studia Medioznawcze 57 (2), 185–195.
  26. Szylko-Kwas, J. 2017. „Fotografia prasowa a podpis – ujęcie typologiczne”. Studia Medioznawcze 4 (71), 137–150.
  27. Ślawska, M. 2008. „Tytuł – najmniejszy tekst prasowy”. Rocznik Prasoznawczy T. 2, 117-126.
  28. Ślawska, M. 2014. Formy dialogu w gatunkach prasowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  29. Ślawska, M. 2018. „Przestrzeń pierwszej strony gazety na przykładzie lokalnych dodatków «Dziennika Zachodniego»”. W Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. Problemy teoretyczno-praktyczne, t. 1, red. S. Michalczyk i K. Brzoza. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 160-–178.
  30. Ślawska, M. 2019. Sztuka mediów. O świadomości gatunkowej dziennikarzy prasowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  31. Tyc, E. 2018. „Medialny obraz Górali Żywieckich w lokalnej prasie (na przykładzie dwutygodnika Nad Sołą i Koszarawą). Tradycja vs. współczesność”. W Dialog pokoleń w języku i językoznawstwie, red. E. Wierzbicka-Piotrowska. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA, 157–174.
  32. Warchala, J. 2017. „Emocjonalizacja informacji”. W Współczesne media. Gatunki w mediach. Prace dedykowane Profesor Marii Wojtak, red. I. Hofman i D. Kępa-Figura. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 107–130.
  33. Wojtak, M. 2004. Gatunki prasowe. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  34. Wojtak, M. 2005. „Konfiguracja gatunkowa charakterystyczna dla pierwszej strony gazety”. W W kulturze pierwszych stron, red. I. Borkowski i A. Woźny. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski, 37–48.
  35. Wojtak, M. 2008. Analiza gatunków prasowych. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  36. Wolańska, E. 2003. „Kompozycja i spójność wypowiedzi językowej. Strategiczne pozycje tekstowe”. W Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, red. E. Bańkowska i.in. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza, 119–149.
  37. Wolny Zmorzyński, K., Kaliszewski i A., Furman, W. 2006. Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  38. Worsowicz, M. 2006. Gatunki prasowe. Poradnik dla uczniów i nie tylko. Łódź: Wydawnictwo Piktor.
  39. Worsowicz, M. 2019. „Lektura, pilotaż, nawigowanie — o grafizacji materiałów dziennikarskich na przykładzie jedynek «Dziennika Łódzkiego»”. W Język w prasie. Antologia, red. I Loewe i M. Kita. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 102–112.
  40. Wyrwas, K. i K. Sujkowska-Sobisz. 2005. Mały słownik terminów teorii tekstu. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  41. Ziomecki, M. 2002. „Kto jest kim, co jest czym, czyli słowniczek. Prasa”, W ABC dziennikarstwa. Wskazówki i porady nie tylko dla początkujących, red. M. Ziomecki, K. Skowroński i T. Lis. Warszawa: Wydawnictwo Axel Springer Polska, 85–90.
  42. Żydek-Bednarczuk, U. 2005. Wprowadzenie do lingwistycznej analizy tekstu. Kraków: Universitas.
Read More

Referencje


Bauer, Z. 2008. „Gatunki dziennikarskie”. W Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer i E. Chudziński. Kraków: Universitas, 255–280.

Borkowski, I. 2019. „Aluzje i stylistyczne powinowactwa nagłówków prasowych lat 80. i 90.” W Język w prasie. Antologia, red. I. Loewe i M. Kita. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 135–150.

Chudziński, E., red. 2007. Słownik wiedzy o mediach. Warszawa: Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN.

Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Fras, J. 2005. Dziennikarski warsztat językowy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Fura, M. 2005. „Sztuka przyprawiania”. Press, sierpień.

Furman, W., 2006. „Lead”. W Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek. Kraków: Universitas, 110.

Gajda, S. 1987. „Społeczna determinacja nazw własnych tekstów (tytułów)”. Socjolingwistyka, red. W. Lubaś, T. 6, Warszawa – Kraków, 79–89.

Gluza, R. 2002. „Dziennikarstwo wizualne”. Press, marzec.

Gluza, R. 2010. „Konstrukcja tekstu. Pisz, nie nudź”. W Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek. Kraków: Wydawnictwo Znak, 48–61.

Grzelka, M. i A. Kula A. 2012. Przytoczenie w przekazie medialnym. Poznań: Wydawnictwo Rys.

Kaszewski, K. 2018. Media o sobie. Językowe elementy autopromocyjne w przekazach informacyjnych prasy, radia i telewizji. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Kępa-Figura, D. 2019. „Obcy (czyli wróg) – narracja o wrogu jako narzędzie oddziaływania nakłaniającego w dyskursie publicznym”. W Komunikacja ponad granicami. Prace dedykowane profesor Małgorzacie Kicie, red. M. Czempka-Wewióra, A. Kalisz, M. Ślawska. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego: Wydawnictwo Gnome, 231–246.

Loewe, I. 2007. Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Maślanka, J., red. 1976. Encyklopedia wiedzy o prasie. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.

Piekot, T. 2005. „Pierwsza strona gazety jako komunikat”. Rozprawy Komisji Językowej XXXI W TN. Wrocław, 85–95.

Piekot, T. 2006. Dyskurs polskich wiadomości prasowych. Kraków: Universitas.

Pisarek, W. 1976. „Lid”. W Encyklopedia wiedzy o prasie, J. Maślanka. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.

Pisarek, W. red, 2006. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.

Pisarek, W. 2011. Nowa retoryka dziennikarska. Kraków: Universitas.

Siemes, A. 2010. „Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej – wyniki badania empirycznego”. W Styl – dyskurs – media, red. B. Bogołębska i M. Worsowicz. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 419–432.

Skworz, A. i A. Niziołek, red. 2010. Biblia dziennikarstwa. Kraków: Wydawnictwo Znak.

Sułek-Kowalska, B. 2002. „Krótko i treściwie”. W O warsztacie dziennikarskim, red. J. Adamowski. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JP, 11–43.

Szulc, M. 2006. „Główka”. W: Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek. Kraków: Universitas, 70.

Szylko-Kwas, J. 2014. „Funkcja fotografii prasowej – analiza na przykładzie pierwszej strony «Gazety Wyborczej»”. Studia Medioznawcze 57 (2), 185–195.

Szylko-Kwas, J. 2017. „Fotografia prasowa a podpis – ujęcie typologiczne”. Studia Medioznawcze 4 (71), 137–150.

Ślawska, M. 2008. „Tytuł – najmniejszy tekst prasowy”. Rocznik Prasoznawczy T. 2, 117-126.

Ślawska, M. 2014. Formy dialogu w gatunkach prasowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Ślawska, M. 2018. „Przestrzeń pierwszej strony gazety na przykładzie lokalnych dodatków «Dziennika Zachodniego»”. W Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. Problemy teoretyczno-praktyczne, t. 1, red. S. Michalczyk i K. Brzoza. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 160-–178.

Ślawska, M. 2019. Sztuka mediów. O świadomości gatunkowej dziennikarzy prasowych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Tyc, E. 2018. „Medialny obraz Górali Żywieckich w lokalnej prasie (na przykładzie dwutygodnika Nad Sołą i Koszarawą). Tradycja vs. współczesność”. W Dialog pokoleń w języku i językoznawstwie, red. E. Wierzbicka-Piotrowska. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA, 157–174.

Warchala, J. 2017. „Emocjonalizacja informacji”. W Współczesne media. Gatunki w mediach. Prace dedykowane Profesor Marii Wojtak, red. I. Hofman i D. Kępa-Figura. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 107–130.

Wojtak, M. 2004. Gatunki prasowe. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

Wojtak, M. 2005. „Konfiguracja gatunkowa charakterystyczna dla pierwszej strony gazety”. W W kulturze pierwszych stron, red. I. Borkowski i A. Woźny. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski, 37–48.

Wojtak, M. 2008. Analiza gatunków prasowych. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

Wolańska, E. 2003. „Kompozycja i spójność wypowiedzi językowej. Strategiczne pozycje tekstowe”. W Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, red. E. Bańkowska i.in. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza, 119–149.

Wolny Zmorzyński, K., Kaliszewski i A., Furman, W. 2006. Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Worsowicz, M. 2006. Gatunki prasowe. Poradnik dla uczniów i nie tylko. Łódź: Wydawnictwo Piktor.

Worsowicz, M. 2019. „Lektura, pilotaż, nawigowanie — o grafizacji materiałów dziennikarskich na przykładzie jedynek «Dziennika Łódzkiego»”. W Język w prasie. Antologia, red. I Loewe i M. Kita. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 102–112.

Wyrwas, K. i K. Sujkowska-Sobisz. 2005. Mały słownik terminów teorii tekstu. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Ziomecki, M. 2002. „Kto jest kim, co jest czym, czyli słowniczek. Prasa”, W ABC dziennikarstwa. Wskazówki i porady nie tylko dla początkujących, red. M. Ziomecki, K. Skowroński i T. Lis. Warszawa: Wydawnictwo Axel Springer Polska, 85–90.

Żydek-Bednarczuk, U. 2005. Wprowadzenie do lingwistycznej analizy tekstu. Kraków: Universitas.

Biografie autora nie są dostępne.
Pobierz PDF
PDF
Statystyki
Przeczytano : 332 Pobrano: 198

Downloads

Download data is not yet available.

Table Of Contents

Poznaj nasz zespół

Katarzyna Skowronek
Instytut Języka Polskiego
Polska Akademia Nauk
Redaktor naczelny
 
 
 
Helena Grochola-Szczepanek
Instytut Języka Polskiego
Polska Akademia Nauk
Redaktor działu
 
Maciej Czerwiński
Uniwersytet Jagielloński
Redaktor działu
 
Małgorzata Czachor
Instytut Języka Polskiego
Polska Akademia Nauk
Sekretarz redakcji
Więcej
Redakcja poleca

Lingua receptiva czy lingua franca? Wybór modelu komunikacji językowej na polsko-czeskim pograniczu

Dec 21, 2019
Piotr Nieporowski, Magdalena Steciąg, Lukáš Zábranský

Ile jest negowania w negacji? – multimodalna analiza wystąpienia publicznego (pilotażowe badanie z elementami ilościowymi)

Dec 21, 2019
Sonia Gembalczyk

Przemianki, czyli miana towarzyskie jako znak inicjacji w polskich cechach rzemieślniczych

Dec 21, 2019
Danuta Lech-Kirstein

Pojęcie wolności w optyce dychotomii swoi–obcy w tekstach sowieckiego ideologicznego subdyskursu o kulturze lat 1953–1957

Dec 21, 2019
Piotr Zemszał

Materiały do nauki języka angielskiego wydawane od końca XVIII do połowy XX wieku jako źródła badań polsko-angielskich kontaktów językowych. Prolegomena badawcze

Dec 21, 2019
Irmina Kotlarska

Fleksyjne wykładniki stylizacji na polszczyznę Żydów w przedwojennym szmoncesie kabaretowym

Dec 21, 2019
Anna Krasowska

Właściwości fonetyczne i fleksyjne języka familijnego Joachima Lelewela (na podstawie listów do najbliższych)

Dec 21, 2019
Violetta Jaros

Rodzinna polityka językowa. Strategie komunikacyjne w wychowywaniu dzieci trójjęzycznych

Dec 21, 2019
Julia Murrmann

Drugie życie gwary — dialektyzacja w wybranych powieściach Katarzyny Bereniki Miszczuk

Dec 21, 2019
Błażej Osowski

Badanie zmian językowych na szyldach sklepów w Malezji: studium diachroniczne w George Town w stanie Penang

Dec 21, 2019
Selim Ben Said, Teresa Wai See Ong

O korzyściach z nauczania oraz uczenia się języka polskiego jako obcego (wyniki sondażu)

Dec 21, 2019
Mirosława Sagan-Bielawa

Ewolucja odmian kręgu zewnętrznego: nigeryjska odmiana języka angielskiego

Dec 21, 2019
Mayowa Akinlotan

Piciorys w przestrzeni dyskursu terapeutycznego. Wstęp do lingwistycznej charakterystyki gatunku

Dec 6, 2019
Bożena Żmigrodzka

Prawa językowe i dyskryminacja językowa w prawie Unii Europejskiej

Dec 21, 2019
Cezary Węgliński

Honoryfikatywność jako sposób kształtowania relacji w populizmie

Dec 21, 2019
Małgorzata Kołodziejczak, Marta Wrześniewska-Pietrzak

Terminologia Unii Europejskiej i brukselizmy: ewolucja

Dec 21, 2019
Anna Ciostek

O problematyce kobiecej na płaszczyźnie językowej w kontekście zagadnienia równych szans w Polsce, Rosji i Bułgarii

Dec 21, 2019
Joanna Satoła-Staśkowiak, Wojciech Sosnowski

Na początku było słowo. Struktura argumentacyjna artykułów prasowych na temat dyskursu miłosierdzia wobec uchodźców

Dec 21, 2019
Natalia Zawadzka-Paluektau

       

Cel i zakres czasopisma

więcej...

Polityka czasopisma

więcej...

Zasady etyczne

więcej...

Wytyczne edytorskie

więcej...

Socjolingwistyka

 

 

Adres:

IJP PAN

Socjolingwistyka
Instytut Języka Polskiego PAN
al. Mickiewicza 31
31-120 Kraków

Kontakt:

tel: +48 12 6325692, wew. 401
e-mail: socjolingwistyka@ijppan.pl

© 2024 Socjolingwistyka | Wszystkie prawa zastrzeżone. | Od roku 2020 czasopismo publikuje artykuły naukowe na licencji CC BY-ND 4.0
Creative Commons License Site uses optimized OJS 3 PKP by openjournaltheme.com
Themes by Openjournaltheme.com
https://socjolingwistyka.ijppan.pl/index.php/SOCJOThemes by Openjournaltheme.com